Cookie beleid IJFC

De website van IJFC is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Sponsors

IJFC gaat over op Heineken

14 mei 2021 20:30


Op 1 juli a.s. eindigt het huidige contract met Bavaria. Al enige maanden zijn we in gesprek met een aantal aanbieders die graag de dranken en voedselwaren aan IJFC willen leveren. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de Heineken Brouwerij en Heineken bier als pils voor op de tap. Op 5 mei jl. is het contract tussen Heineken en IJFC getekend. Gelijktijdig wordt Sligro de leverancier voor de keuken in plaats van VHC Kreko. Sligro heeft enige tijd geleden de groothandelsactiviteiten van Heineken overgenomen, waardoor de combinatie Heineken en Sligro een logische keuze was.

image001.jpgSinds 1 juli 2012 was Bavaria uit Lieshout de leverancier van drank, dit omdat hun aanbod significant beter was dan van andere aanbieders. Met name de hoge, vooruitbetaalde sponsorbedragen waren hierbij van belang, dit met het oog op de diverse grote investeringen die IJFC in die jaren deed (zoals het kunstgrasveld 4 in 2016). Daardoor hoefde IJFC minder te financieren en bespaarde het veel rentelasten (de rente lag toen aanzienlijk hoger). Daarnaast waren ook de inkoopprijzen scherp.

De keuze is nu om twee redenen op Heineken gevallen: enerzijds geeft een groeiend deel van de IJFC-ers aan toch wel graag een bier als Heineken terug te willen zien en daar ook best meer voor te willen betalen en anderzijds heeft Heineken een beter aanbod gedaan dan in het verleden, dit omdat zij IJFC graag weer als klant willen hebben.

Per saldo was het aanbod van Bavaria nog wel beter, maar wordt dat gecompenseerd door de prijs van een glas bier vanaf 1 juli circa 10 eurocent hoger vast te stellen dan dat van Bavaria.

Een belangrijke aanvulling over de bepaling van de prijs per glas per 1 juli is dat deze prijs omgerekend moet worden naar het door Heineken gehanteerde Elipse glas. Dat glas is namelijk 25 cl in vergelijking met het huidige glas van Bavaria van 22 cl.

Heineken0-0.png

Pure.pngNaast Heineken bier op de tap zal het assortiment worden uitgebreid met de andere bieren van het Heineken concern. Uiteraard mag in een sportkantine Heineken 0.0 niet ontbreken, deze zal ook op de tap komen naast bijvoorbeeld Wiekse Rosé bier. Zeer recent heeft Heineken in Nederland ook “Pure Pirana” geïntroduceerd, een verfrissende Hard Seltzer van 4,5% dat in de Verenigde Staten inmiddels een groot succes is. Het assortiment wordt de komende tijd nog nader uitgewerkt.

Op deze plaats willen wij Bavaria alvast hartelijk bedanken voor hun belangrijke aandeel binnen de groei en bloei van IJFC en verwelkomen wij Heineken in de verwachting dat zij het stokje op dezelfde betrokken wijze zullen overnemen.

Het lijkt nog ver weg, maar hopelijk zien we elkaar binnen niet al te lange tijd weer langs de lijn en in de kantine resp. op het terras.

P.S.: voor de vrijwilligers heeft Heineken EK-hemden beschikbaar gesteld. Op zaterdag 15 mei zullen we starten met het uitdelen daarvan aan trainers en leiders, de rest hopen we uiteraard ook nog voor de start van het EK uit te kunnen delen.

Bestuur IJFC.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!